Zdobyta wiedza i wieloletnie doświadczenie dają nam możliwość realizacji zaawansowanych projektów informatycznych. Naszym Klientom oferujemy najlepsze praktyki biznesowe, optymalne i wydajne rozwiązania oraz pełne wsparcie informatyczne. Projektujemy i wdrażamy nowoczesne rozwiązania IT zgodnie z indywidualnym zamówieniem, dostosowując je do dynamiki zmian zachodzących w firmie. Wszystkie nasze usługi są wysoce elastyczne i otwarte, co oznacza możliwość dokonania modyfikacji nie ingerując w ich prawidłowe działania.
Specyfika projektów realizowanych przez Support Online wymaga realizacji czterech etapów, omówionych poniżej.
Projektowanie rozwiązań informatycznych
To kluczowy element realizacji zamówienia. Na tym etapie dokonujemy wnikliwej analizy zarówno biznesowych potrzeb Klienta jak i już istniejącej infrastruktury. Projektujemy funkcjonalne i wydajne rozwiązania, uwzględniając niezbędne oprogramowanie i sprzęt, złożoność i poziom skomplikowania przedsięwzięcia, możliwości optymalizacji w przyszłości oraz inne czynniki wymagane przez Klienta lub charakter rozwiązania. Każdy projekt kończymy sporządzeniem szczegółowej dokumentacji, która jest niezbędna do realizacji późniejszych etapów.
Implementacja projektu IT
Po zakończeniu prac projektowych nasz zespół rozpoczyna wdrożenie zgodne ze standardami ITIL. W zależności od złożoności i stopnia skomplikowania projektu może on zostać podzielony na moduły. Na tym etapie określamy harmonogram prac i kontrolujemy jego wykonanie. Następuje implementacja poszczególnych modułów, a lider zespołu sprawuje nadzór nad terminowym i efektywnym postępem prac. Swoim Klientom zapewniamy bieżące raportowanie i wykaz wykonanych działań oraz tych, które jeszcze należy wykonać. Po zakończeniu wdrożenia nasi specjaliści testują jego wydajność i skuteczność, na tym poziomie wprowadzane są również niezbędne modyfikacje adaptacyjne. Po zakończeniu implementacji rozwiązania Klient otrzymuje pełną dokumentację z wdrożenia, która opisuje m.in. wykorzystane technologie, sprzęt, oprogramowanie.
Zarządzanie rozwiązaniami IT
Klient ma możliwość powierzenia nam roli administratora danego rozwiązania. Nie tylko nadajemy uprawnienia i tworzymy nowe konta. Wprowadzamy aktualizacje i update’y, niezbędne modyfikacje, dbamy o stały bezpieczny dostęp do aplikacji i systemów, a użytkownikom pozostawiamy nieograniczoną opiekę w zakresie wprowadzonych projektów IT. Prowadzimy monitoring głównych procesów i urządzeń. Badamy również wydajność i efektywność wprowadzonych modyfikacji – może okazać się, że w firmie nastąpił duży wzrost zatrudnienia i konieczne jest usprawnienie rozwiązania wraz z podniesieniem jego wydajności. Ku temu służy kolejny etap – optymalizacja.
Optymalizacja wdrożonego rozwiązania
Projekt i wdrożenie dotyczą stanu faktycznego infrastruktury IT i potrzeb naszych Klientów. Po wdrożeniu zazwyczaj administrujemy danym rozwiązaniem, dokonujemy kontroli efektywności i testujemy jego wydajność. W przypadku rozwijających się firm często dochodzi do sytuacji, gdy wdrożone projekty IT są za mało efektywne po upływie określonego czasu. Wówczas nasz zespół już na etapie administracji w swoich raportach dokonuje analiz i proponuje Klientom modyfikacje. Mają one na celu utrzymanie siły działania danego rozwiązania na poziomie zgodnym z pierwotnymi założeniami projektowymi. Optymalizacja jest procesem dodatkowym, który odbywa się na mocy świadomych decyzji naszych Klientów i nie koniecznie musi być powiązany z projektem, który wdrożyliśmy. Optymalizujemy również rozwiązania informatyczne implementowane i administrowane przez inne firmy lub przez dział IT Klienta.